Bieganie naturalnym sposobem na odchudzanie? Poznaj opinie ekspertów!

Według wielu opinii coraz częściej pojawiających się na forach internetowych informacje, że najlepszym sposobem na odchudzanie jest dieta ograniczająca kalorie i mniejsza ilość jedzenia. Jednak nie dla każdego jest to dobra metoda, ponieważ dosyć często nie wiemy jak się zdrowo odżywiać. W efekcie ucinamy drastycznie kalorie i nie mamy kontroli nad procesem odchudzania, co może doprowadzić do różnych zaburzeń odżywiania. Pomimo to zrzucenie nawet kilkunastu kilogramów jest znacznie łatwiejsze niż mogłoby się nam wydawać. Odchudzanie jest długotrwałym procesem, w którym trzeba bardzo umiejętnie ucinać kalorie, tak aby doszło do spalania tkanki tłuszczowej. Doskonałym sposobem na deficyt kaloryczny jest aktywność fizyczna, a szczególnie bieganie, które jest prostym i tanim sportem. Już podczas kilku minut spalonych jest kilkadziesiąt kalorii, co przyczynia się do spektakularnych spadków wagi. Czy bieganie jest najlepszym sposobem na odchudzanie? Zapraszam do lektury!

Bieganie sposobem na odchudzanie – odpowiednia dieta

Nie chodzi tutaj o stosowanie diety przez 2 tygodnie i powrót do starych złych nawyków żywieniowych. Głodzenie się i łykanie tabletek odchudzających zapominając o zdrowym odżywianiu i regularnej aktywności fizycznej może przyczynić się do poważnych chorób hormonalnych czy immunologicznych. Tabletki są pomocne, ale tylko gdy potrafisz zadbać o pozostałe elementy odchudzania. W taki sposób nigdy nie schudniesz, bo potrzebna jest równowaga. Musisz zapamiętać, że te metody są nieefektowne i powodują najczęściej efekt jojo. Znaczenie ma przede wszystkim dobrze zbilansowana dieta, najlepiej ułożona przez profesjonalnego dietetyka. Odpowiedni jadłospis ułożony przez takiego specjalistę powinien Ci zapewnić efekty wizualne w postaci mniejszych obwodów, ale także zdrowotne – dodając Ci sił i energii witalnej.

Zbilansowany posiłek to zawartość wszelkich niezbędnych elementów odżywczych dla naszego organizmu. Nie musisz się martwić też o szczegółowo wyliczone kalorie. Dużą rolę odgrywa tutaj jedzenie nieprzetworzone. Dlatego staraj się jeść 5 porcji różnych owoców i warzyw codziennie, z przewagą warzyw, chudego białka, produktów pełnoziarnistych takich jak zboża, płatki owsiane oraz pieczywo o wysokiej zawartości błonnika pokarmowego.

Przed treningiem warto spożyć posiłek, który jest obfity w węglowodany. Jeśli nie mamy czasu dobrą opcją przed bieganiem jest zjedzenie np. dwóch kostek czekolady oraz pół banana. Jest to doskonała osłona przed hipoglikemią, czyli spadkiem cukru we krwi, który może doprowadzić do omdlenia. Jeżeli posiadamy więcej wolnego czasu przed treningiem można spożyć pełnowartościowy posiłek czyli np. owsiankę. Warto pamiętać w takim wypadku żeby odczekać około 2 godziny, tak aby nasz organizm strawił posiłek. Dzięki temu będziemy czuć się lepiej podczas treningu. Organizm jest tak skonstruowany, że potrzebuje bodźca, który pozwoli mu na czerpanie energii z tkanki tłuszczowej. Idealnym impulsem są omawiane wyżej węglowodany. Jeśli tego nie zapewnimy efekty nie będą tak spektakularne. Błędem jest bieganie na czczo, ponieważ wtedy nie tracimy zbędnych kilogramów z tkanki tłuszczowej, a z tkanki mięśniowej, co może być niebezpieczne dla naszego zdrowia.

Ważny jest również posiłek po treningu. Powinien składać się on z węglowodanów oraz białka. Jeśli trenujemy rano, warto spożyć dwa posiłki w godzinnym odstępie. Pierwszy delikatny np. koktajl na bazie kefiru, owoców i dodatku węglowodanowego np. płatki owsiane, a drugi pełnowartościowy, czyli np. mięso, warzywa i ryż. Jeśli biegamy wieczorem, to należy spożyć posiłek, który nie będzie aż tak obfity w węglowodany. Warto podzielić to ze śniadaniem, tak aby nie doprowadzić do odkładania się tkanki tłuszczowej. Kolacja powinna składać się z produktów białkowo – tłuszczowych czyli np. pieczywo, warzywo, ryba czy awokado.

Regularne bieganie spala tłuszcz

kobieta biegnie po plaży

Zdrowa dieta rzadko daje efekty, jeżeli stosujesz ją raz w tygodniu, a pozostałe dni to jedzenie pełne tłuszczy i cukru. Podobnie sytuacja wygląda z treningiem, jeżeli będziesz stosować go raz na jakiś czas nie da Ci jakiś spektakularnych efektów. Z tego powodu potrzebna tutaj jest regularność ćwiczeń. Jest to najważniejsza zasada pod względem budowania formy oraz odchudzania. Biegaj co najmniej 3-4 razy w tygodniu, a 2 pozostałe dni niech będą poświęcone na trening wzmacniający mięśnie. Tym sposobem nie tylko unikniesz ewentualnych kontuzji, ale też poprawi się również wygląd twojego ciała. Podczas biegania absorbujemy do pracy nawet kilkaset mięśni, a do ich zainicjowania potrzebujemy energii. Poruszanie się w tempie, które pozwala nam na niewymuszoną rozmowę podczas biegu, czyli poruszanie się w strefie tlenowej daje najlepsze efekty, ponieważ wtedy wykorzystywana jest energia z tkanki tłuszczowej. Podczas biegania używamy mięśni, które zaliczone są to tzw. strefy problematycznej, czyli brzuch, biodra, pośladki oraz uda. Te partie ciała cechują się szybkim odkładaniem tkanki tłuszczowej, a jej eliminacja jest niestety długotrwała.

Jak długo powinien trwać trening?

Zależy to przede wszystkim od pory dnia, tego co zjedliśmy w ciągu dnia oraz aktualnego składu ciała. Jeśli wybierzemy się na trening popołudniu lub wieczorem to w pierwszej kolejności wykorzystamy węglowodany, które zostały spożyte w ciągu dnia, a odłożyły się w naszej tkance mięśniowej w postaci glikogenu. Ustalono, że pierwsze od 20 do 30 minut treningu organizm wykorzystuje około 80% węglowodanów i około 20% tłuszczy, natomiast po 30 minutach biegania proporcje odwracają się, czyli w około 80% spalamy niechciany tłuszcz. Dla uzyskania zadowalających efektów trening powinien trwać od 30 do 40 minut. Natomiast najlepsze efekty możemy uzyskać podczas biegania w godzinach porannych, ponieważ wtedy nasz metabolizm pracuje szybciej.

Bieganie szybkim sposobem na odchudzanie

Jeżeli decydujemy się na bieganie celem pozbycia się zbędnych kilogramów to mamy dwie opcje do wyboru. Jedna polega na długich tlenowych biegach, a druga to treningi interwałowe. Trening interwałowy polega na powtarzaniu dość szybkiego tempa na zmianę z wolnym. Jest świetną metodą na budowanie formy potrzebnej biegaczowi, a także skuteczne i spektakularne spalanie tkanki tłuszczowej. Myślę więc, że warto poświecić trochę czasu na przygotowanie się do biegania, aby później osiągać w tej dziedzinie znacznie lepsze wyniki. Porządne interwały możesz zrobić nawet w pół godziny. Taki trening będzie o wiele efektywniejszy niż godzina wolnego truchtu lub biegania w jednym tempie. Po około 2 kilometrach rozgrzewki spróbuj biegać 60 sekund szybkim stylem i tyle samo wolnym. To ćwiczenie powtórz 10 razy lub do momentu aż się zmęczysz. Czasem będziesz mógł zastosować nieco bardziej wymagający pod względem kondycji trening, przez co twoje bieganie będzie urozmaicone różnymi ćwiczeniami.

Trening interwałowy uruchamia w naszym organizmie proces polegający na zwiększeniu powysiłkowego zapotrzebowania na tlen. Wynika to z wykorzystania zapasów energii, która była zmagazynowana w mięśniach. Nasz organizm powiększa ilość energii nawet do 48 godzin od momentu zakończenia treningu. Podczas ponownego magazynowania energii, organizm czerpie paliwo z tkanki tłuszczowej, bez względu na to jakie czynności w ciągu dnia wykonujemy.

Jeśli nie mamy dużego doświadczenia w bieganiu warto rozpocząć treningi od długich biegów tlenowych, pozwoli nam to na spokojne przygotować nasze ciało do nowych obciążeń, dzięki czemu uchronimy stawy przed ewentualną kontuzją.

W przypadku rozpoczęcia kuracji odchudzającej przy znacznej nadwadze, warto zacząć od spacerów, tak aby nie obciążać stawów. Należy stopniowo wraz z utratą kilogramów wprowadzać trucht, a następie treningi biegowe.

Przeczytaj też: Najlepsze tabletki na odchudzanie

Bieganie – odchudzanie i zastrzyk energii

meżczyzna i kobieta biegają po lesie

Będziesz nie tylko zdrowszy, silniejszy, ale też sprawniejszy. Sprzyjać temu będą treningi uzupełniające, takie jak ćwiczenia wzmacniające mięśnie. Niemniej jednak ważna jest tutaj siła biegowa, którą możesz wyćwiczyć poprzez wielo skoki, skipy oraz podbiegi. Trening ten stosowany raz lub dwa razy w ciągu dwóch tygodni zrobi z Ciebie lepszego biegacza oraz przyspieszy metabolizm, co zagwarantuje lepsze spalanie kalorii. Należy jednak pamiętać, że każda zmiana treningu może być doskonałym narzędziem do pobudzania nowych partii mięśni oraz wzmożenia intensywności ich pracy.

Bieganie i regeneracja sposobem na odchudzanie

Kiedy znajdziesz czas dla siebie postaraj się zadbać o jak najlepszą regenerację organizmu, poprzez odpowiednie wysypianie się. Jest to niezwykle ważne nie tylko pod względem treningu oraz postępów, które mogą przynieść, ale też pod względem budowania formy. Jak wiadomo duże niedobory snu przez dłuższy okres powodują wytwarzanie przez nasz organizm dużego stężenia kortyzolu, czyli hormonu stresu, co uniemożliwia skuteczne odchudzanie. Z tego powodu polecam znaleźć chwile, aby nieco wcześniej położyć się spać. Pomoże to też uniknąć napadów obżarstwa w nocy. Sen jest podstawową formą relaksu, ale świetna będzie też wizyta w saunie, jacuzzi, u masażysty, czy na basenie. Takie czynności nie tylko wpływają pozytywnie na nasz nastrój, ale także świetnie stymulują procesy regeneracyjne i odnowy. Przyczyniają się też do rzadszych myśli o jedzeniu, szczególnie słodkim oraz tłustym, co niekiedy jest metodą na ukojenie nerwów, a nie na zaspokojenie pustego żołądka.

A więc…

  1. Starajmy się trenować rano,
  2. Tkankę tłuszczową zaczynamy spalać po kilku minutach treningu, a najlepszy efekt uzyskamy tremując od 30 do 40 minut,
  3. Trening należy rozpocząć po spożyciu posiłku węglowodanowego, nigdy na czczo,
  4. Na początku warto rozpocząć od długich biegów tlenowych, a następnym krokiem mogą być treningi interwałowe,
  5. Ważna jest systematyczność treningów, dlatego warto biegać nawet trzy razy w tygodniu.

Czytaj też: Chlorella i Spirulina przeciwko nadwadze

Zobacz także:
Keto Actives – dzięki zjawisku ketozy zgubisz wszystkie zbędne kilogramy
Fast Burn Extreme – sprawdzamy skuteczność tego reduktora tkanki tłuszczowej! Czy warto go kupić?
BurnBooster – odchudzanie i spalanie tłuszczu na najwyższym poziomie
Keto Light Plus – szybkie i skuteczne wprowadzenie w stan ketozy ułatwiającej utratę wagi
Detoxyn – skutecznie wspomaga naturalną detoksykację organizmu.

3 thoughts on “Bieganie naturalnym sposobem na odchudzanie? Poznaj opinie ekspertów!”

  1. Nie polecam biegania na samym poczatku odchudzania, bo gdy ktoś ma duża nadwagę ponad 25 kilo, to może to bardzo obciązać stawy i nawet zagrazac zdrowiu. Nie bez powodu zawsze mowi się “skonsultuj sie z lekarzem”

  2. – Dzisiaj biegamy
    – Znowu?
    – Tak znowu

    po pół roku
    – Biegamy dzisiaj?
    – Już rano biegałam

    Bieganie jest dobre na narzekanie! 😀

  3. Próbowałam kiedyś biegać jednak po 20 minutach zniechęciłam się przez szybsza koleżankę
    za jakiś czas sama spróbowałam i po trochu po trochu aż teraz biegam spokojnie 30 minut bez przerwy
    nie poddawajcie się nigdy!

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.